Stefan GrommenBron: The Huffington Post, Daily Mail
Frisdrankenreus Coca-Cola toonde tijdens de Super Bowl van zondag een reclamespot die een mooieode was aan de diversiteit in de Verenigde Staten. Sommige Amerikanen konden die boodschap vantolerantie niet smaken en dreigden op Twitter met een overstap naar Pepsi. Zij kregen een raakantwoord.
'America The Beautiful', door sommigen beschouwd als het officieuze volkslied van de VS, weerklinktin de Coca-Cola-spot in een hele rist verschillende talen, terwijl je beelden voorgeschoteld krijgt van talvan 'gewone' Amerikanen, met alle mogelijke culturele achtergronden.
Er was veel lof op het web, maar niet iedereen wist de aanpak van Coca-Cola te appreciëren. Vooral devertaling van 'America The Beautiful' kregen sommigen niet verteerd. Hier en daar doken voorstellenop tot een boycot van Coca-Cola en een overstap naar Pepsi.
COMMENTAIRE DE DIVERCITY
LA CAMPAGNE GENIALE DE COCA COLA
En marketing, comme en toute chose il faut surprendre.
Coca Cola l’a compris avec ce spot sous forme d’hommage à la diversité sur l’air de America theBeautiful chanté dans diverses langues hormis l’anglais, qui fait un buzz aux States et suscite la colère de certains qui menacent de ne plus boire que du pepsi. Pas de chance pour eux, Pepsi est dirigé par une Indienne et un musulman. Et vive la diversité cosmopolite.
MG
All the white people threatening to boycott Coca Cola should know that Pepsi is lead by a Hindu Women & Muslim man :)pic.twitter.com/xBMpgijRZj
Aucun commentaire:
Publier un commentaire